Felanmälan

Ibland går det inte riktigt som det är tänkt. Har du upptäckt fel på leveransen av el, fjärrvärme, fjärrkyla eller fibernät så kan du anmäla det här.

Blixtar 825x389.jpg

Information om avbrott som vi redan känner till hittar du på vår driftinformationssida. Du kan självklart ringa kundservice på 044-780 75 20, vardagar 8:00-16:00 för mer information vid avbrott.

Felanmälan Elnät

Vi har ett mycket pålitligt elnät med väldigt få avbrott. Hela C4 Energis elnät är nedgrävt och är därför mycket vädersäkert. Om du inte hittar information om ditt elavbrott på vår driftkarta för elnät så anmäler du till vår kundservice 044-780 75 20 på vardagar 8:00-16:00. All övrig tid ringer du journumret 044-775 78 20.

Vi ansvarar för anslutningen fram till fastigheten. Kontrollera först med en elinstallatör var felet finns, ett av de vanligaste felen är utlöst jordfelsbrytare.

Om du är utan ström en längre tid kan du ha rätt till ersättning.

Felanmälan fjärrvärme och fjärrkyla

Fjärrvärme och fjärrkyla är mycket pålitliga produkter. Ibland behöver vi stänga av leveransen till dig på grund av underhållsarbete vilket vi alltid informerar om här på hemsidan. Du kan också  och du få avisering via SMS om du önskar det. Detta gäller även när vi har akuta avbrott som också kan ske.

Hittar du inte information om något planerat eller akut avbrott på hemsidan så anmäler du ditt avbrott till kundservice 044-780 75 20, vardagar 8:00-16:00, all övrig till ringer du journumret 044-775 78 20. 

Telefonnummer 044-780 76 56 som tidigare varit felanmälan för fjärrvärme/fjärrkyla är stängt med hänvisning till telefonnummer enligt ovan.

Felanmälan fibernät

Om ett fel uppstår vänder du dig till din tjänsteleverantör. Det är viktigt att de får ta emot din felanmälan först. Du hittar telefonnummer och mailadress i det avtal du har med leverantören.

Du kan också gå in på vår tjänsteportal, där hittar du kontaktuppgifter till alla tjänsteleverantörer.