C4 Energis webbplats använder cookies. Cookies som behövs för att webbplatsen ska fungera har sparats i din dator. Jag accepterar cookies

Felanmälan fjärrvärme & fjärrkyla

Fjärrvärme & fjärrkyla är mycket pålitliga produkter! Ibland behöver vi stänga av leveransen till dig pga. underhållsarbete vilket vi alltid informerar om här på hemsidan och du kan också få avisering via SMS. 

Detta gäller även när vi har akuta avbrott som också kan ske. 

Hittar du inte något planerat eller akut avbrott så anmäler du ditt avbrott till:

  • Kundservice 044-780 75 20, vardagar 8-16 
  • Jour 044-775 78 20, all övrig tid 

Telefonnummer 044-780 76 56 som tidigare varit felanmälan för fjärrvärme/fjärrkyla är stängt med hänvisning till telefonnummer enligt ovan. 

Råd vid avbrott i fjärrvärmeleveransen

  • Det finns fortfarande kallvatten om det är ett avbrott. 
  • Om det är ett kortare avbrott påverkas ofta inte värmen i huset, tänk gärna på att inte öppna dörrar och fönster mer än nödvändigt. 
  • Du kan fortsätta använda disk och tvättmaskin då dessa inte alls är kopplade till fjärrvärmen. 

Vi kan erbjuda dig som villakund möjligheten att få SMS när det är problem med fjärrvärmeleveransen till just ditt område. Detta är en gratis tjänst! 

Vårt SMS kan komma när som helst på dygnet. Du kan bara ansluta ett mobilnummer till tjänsten per hushåll och det går inte att svara på meddelandet, det är endast information. 

Tänk på att meddela kundservice om du:

  • byter telefonnummer
  • vill avsluta tjänsten

Är du intresserad av tjänsten? Anmäl dig här