C4 Energis webbplats använder cookies. Cookies som behövs för att webbplatsen ska fungera har sparats i din dator. Jag accepterar cookies

Vanligaste frågorna och svaren om VinterSmart

 

Varför ska jag välja VinterSmart?

VinterSmart  vänder sig till de som önskar ett tryggt alternativ under de kalla månaderna när de använder som mest el, för att därefter kunna dra nytta av sommarpriserna på el.

Kommer jag tjäna på att teckna VinterSmart? 

Det är svårt att sia om på förhand eftersom vi inte kan veta hur priserna blir under vinterperioden. Om VinterSmart blir dyrare eller billigare går därför inte att säga i förväg. Skillnaden är att du skyddar dig mot höga pristoppar när din förbrukning är som högst.

Vad är uppsägningstiden?

Om du beställer vår tilläggstjänst VinterSmart så har du 14 dagars ångerrätt från det att du beställt tilläggstjänsten. VinterSmart sträcker sig till den 31 mars och övergår därefter till Rörligt elpris. Om du därefter vill fortsätta att ha ett tryggare alternativ så hjälper vi dig självklart med det. Kontakta då Kundservice på 044-780 75 20 vardagar mellan 08:00-16:00.

Är perioden för VinterSmart valfri? 

Nej, VinterSmart gäller alltid från 1 november till 31 mars.

 

Vad är påslaget per kWh för VinterSmart? 

VinterSmart har inget påslag likt ett Rörligt elpris utan VinterSmart fungerar precis som SmartEl. Läs mer om våra elavtal.

 

Vilket pris får jag eftersom VinterSmart börjar den 1 november? 

Du får det pris som gäller den dagen du beställer VinterSmart. Beställer du VinterSmart idag så är det dagens pris som gäller.

Fortsätter VinterSmart även nästa år eller måste jag återkomma igen?

VinterSmart fortsätter inte att gälla utan tar slut den 31 mars. Då återgår du till Rörligt elpris. Vill du ha VinterSmart igen nästa år så måste du göra ett aktivt val även inför nästa vinter. 

När kan man som senast beställa VinterSmart?

Du kan beställa VinterSmart till och med 30 september inför kommande vinterperiod (1 november- 31 mars).